Analýza historického vývoja písem nám ukazuje, že aj
jednotlivé písmená majú svoje mená, presnejšie „pramená“. Tými pramenami sú slová, ktorých význam, myšlienkový obsah
bol v dávnej minulosti stvárnený, zachytený
jednoduchým obrázkom, skicou, z ktorej sa stal najprv znak, symbol a
potom písmeno, litera.
Napríklad,
litera L má svoje prameno Lakeť, lebo skica pozostávajúca z
dvoch rovných čiar zvierajúcich pravý uhol je zjednodušeným obrázkom ľudského
lakťa,
alebo
litera N má svoje prameno Noha, lebo skica pozostávajúca z
troch rovných čiar zvierajúcich dva ostré uhly je zjednodušeným obrázkom
ľudskej nohy - stehna, kolena, holene, päty a chodidla.
V príklade uvedené písmená, litery L a N sú už na prvý pohľad očividné skice lakťa a
nohy.
Ale čoho je skica uchovaná v písmene, litere R?
Nuž, historický vývoj skice ruky ukazuje, že písmeno R
je mierne zdeformovaný a
zjednodušený náčrt dlane, palca a prsta zvaného malíček (ukazovák,
prostredník a prstenník boli vynechané, nezobrazené).
Medzi zverejnenými tzv. Vinčanskými symbolmi, teda
symbolmi nájdenými na území najstaršej známej civilizácie, nazvanej Dunajská
civilizácia, nachádzame znak, symbol zložený z rovnoramenného trojuholníka
a piatich nadol smerujúcich čiarok. Logika tvorby symbolov, v podstate
čiarových náčrtov predmetov nám napovedá, že trojuholník je zjednodušeným
obrázkom dlane a päť čiarok je zobrazením piatich prstov. Keď trojuholník
znázorňujúci dlaň „zaoblíme“, čím sa viac priblížime vzhľadu dlane, dopracujeme
sa k dnešnému tvaru písmena D, a zároveň pootočením tohto „na bruchu
ležiaceho“ D sa dopracujeme k dnešnému tvaru „bruška“ písmena R.
Medzi tzv. Vinčanskými symbolmi sa nachádzajú aj ďalšie
predobrazy dnešných tzv. Latinských písmen.
A analýza logiky výberu dnešných „bývalých symbolov“
(dnešných písmen) z veľkého množstva symbolov, obrázkov „pre všetko“, nám
ukazuje, že za výberom symbolov ponášajúcich sa na dnešné písmená tzv. Latinskej abecedy stojí výber
tých symbolov, ktorými sa zobrazovali časti ľudského tela.
A skutočnosť, že dnešné písmená latinskej abecedy,
voľakedajšie symboly, obrázky častí ľudského tela sa vyskytujú ako kompaktná
množina jedine na začiatku našich slovenských slov pomenúvajúcich jednotlivé
časti ľudského tela: Brada, Čelo, Dlaň, G(Г)oleno (koleno), Hruď, Krok (rozkrok), Lakeť, Noha, Oko, Päsť,
Ruka, Sluch (ucho), Tvár (línia obočia a nosa), ... svedčí, že tvorcom predobrazu tzv. Latinskej abecedy, a teda „pomenovávateľom“ jej písmen ich „pramenami“ bol náš priamy predok
hovoriaci našim prajazykom !!!
A na záver, analýza logiky výstavby písma Devanagari a tzv.
Arabského písma nám hovorí, že naše prapísmo bolo predobrazom pre výstavbu
písma Indie, a to písmo Indie sa stalo predobrazom pre výstavbu tzv.
Arabského písma, ktoré je vo svojej podstate pôvodom „indické stenografické“
písmo.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára